Naujos priekabos ir puspriekabės
  • LT

Šeimos kompanija užkariauja Europą

Fliegl priekaboms jau 20 metų

1991: Žemės ūkio technikos remonto dirbtuvėse Triptis mieste buvo remontuojamos ašys ir vairo mechanizmai. Smulkus verslininkas iš Bavarijos Jozefu Fliegeliu (Josef Fliegl), sėkmingai gaminęs ir pardavinėjęs žemės ūkio paskirties priekabas, drauge su savo sūnumi Helmutu ieškojo tinkamo projekto, kad galėtų įsitvirtinti naujose federalinėse valstijose. Visai atsitiktinai atvyko į LIW Triptis, kurį iškart nupirko iš Patikos fondo. Deja, iš pradžių verslas sekėsi sunkiai: žemės ūkio paskirties naudmenų ir technikos naudojimo struktūros buvo gana neaiškios, be to, atsirado daug viešų institucijų, kurios stengėsi visaip blokuoti laisvąją prekybą. Triptis gamykla skendėjo didžiulėse skolose. Rugsėjį Jozefas buvo priverstas imtis veiksmų: jis pasiuntė sūnų į Tiuringiją. Dvidešimt dvejų jaunuoliui ir jo devyniolikmetei draugei Margitai, lydėjusiai jį į šią kelionę, šita užduotis reiškė atsisveikinimą su gimtąja Bavarija, bet jie vis tiek priėmė tėvo mestą iššūkį.

Helmutas Flieglis atvyko į Triptis miestą ir sulaukė netikėtos reakcijos: „Staiga atvyksta kažkoks jauniklis iš vakarų ir aiškina, kaip dirbti, ką daryti, ir dar mosuoja metaliniu strypu.“ Per pirmąjį mėnesį buvo atlaisvinta šimtas darbo vietų, o likusiems darbininkams buvo gerokai pakelti reikalavimai, tačiau Fliegelis Jaunesnysis sėkmingai dorojosi su užduotimi.

Mes žvelgėme tik į ateitį

Dvidešimto dešimtmečio pradžioje HGV priekabų rinka klestėjo. Helmutas Fliegelis vežė iš motininės kompanijos, esančios Bavarijoje, priekabas, skirtas žemės ūkio sektoriui, ir perdirbo jas į tinkančias keliams. Idėja puiki, bet iš pradžių sunkiai įgyvendinama: trūko žinių apie produkciją, stigo klientų ir tiekėjų. „Mums teko atsisakyti tų dalių, kurios netiko pagal individualius užsakymus. O kaip tik nuo to ir priklausė mūsų reputacija.“

Proveržis įvyko 1992–siais, kai buvo pradėtos gaminti pirmosios platforminės priekabos, skirtos vežioti paletes ir konteinerius, o taip pat ir statybinę įrangą. Konkurentai šaipėsi iš Fliegelio, tačiau neilgai trukus ir kiti gamintojai pradėjo leisti į apyvartą nuosavas tokių priekabų versijas.

1993–siais visuotinė bendrosios paskirties priekabų paklausa gerokai smuktelėjo. To privalumas: garsūs tiekėjai susisiekė su Fliegeliu ir kompanija pradėjo gaminti kokybiškesnes surenkamąsias dalis, o to pasekmėje išaugo produktų kokybė.

Mes žinojome, ko pageidauja klientas, ir stengėmės pasiūlyti jam tinkamus transportavimo sprendimus

Dvidešimto dešimtmečio viduryje ši pramonės šaka patyrė dar vieną apyvartos nuosmukį. Jeigu dauguma stambių konkurentų atsidūrė užribyje, tai Fliegl kompanija sutelkė visą dėmesį į inovacijas ir pradėjo gaminti pirmąsias platformines puspriekabes bei konteinerines važiuokles. Tačiau Helmutui Fliegeliui vis tiek teko kovoti dėl rinkos. „Iškilo konfliktas tarp Rytų ir Vakarų. Dauguma žiūrėjo į mane kaip į svetimšalį ir bandė užkirsti kelią bet kokioms naujovėms. Buvo aktualus net lokacijos klausimas. Sveikas protas vis dėlto nugalėjo ir pralaužė pasenusio požiūrio blokadą: gamyklos administracija ėmėsi iniciatyvos ir pasirūpino, kad nepalankūs darbuotojai būtų atleisti iš darbo.“

Sparčiai vystydamasi ir remdamasi šeimyniniais ryšiais dabar ši kompanija – kaip priekabų ir puspriekabių gamintoja – sėkmingai žengia į priekį, optimizuoja produktų gamybą ir patikimai įsitvirtina tarp pirmaujančiųjų savo pramonės šakoje.

Po dviejų dešimtmečių sunkaus darbo Helmutas Fliegelis gali pasidžiaugti rezultatais: „Mūsų gaminamų priekabų kokybė pasiekė itin aukštus standartus, o Rytų ir Vakarų konfliktas mums nebekelia jokios grėsmės. Mano vaikai gimė rytinėje dalyje, bet užaugo čia, o ir aš pats vis labiau jaučiuosi vietinis Tiuringijos krašto gyventojas. Niekada nesigailėjau priėmęs sprendimą apsigyventi šitame krašte.“

 

 

UAB "IVETRA"

Oficialus Fliegl Fahrzeugbau GmbH
atstovas Lietuvoje

Naujų FLIEGL priekabų ir puspriekabių pardavimas

Mob.: +370 614 05245

fliegl@ivetra.lt

© 2019. UAB IVETRA. Visos teisės saugomos.